فروش دستگاه هاي معدني صفر تا دست دوم فروش دستگاه هاي معدني صفر تا دست دوم .

فروش دستگاه هاي معدني صفر تا دست دوم

انواع نوار نقاله و كانواير ها

۰ تا ۱۰۰ انواع نوار نقاله و كانواير ها

نوار نقاله ها و كانواير ها چيست ؟ نوار نقاله ها ، نوعي از تسمه هاي صنعتي هستند كه به منظور حمل كردن مواد و قطعاتت طراحي و ساختـــه مي شوند . ايده استفاده از نوار نقاله ها و كانواير ها به صورت صنعتي اولين بار در كارخانه فورد به وجود آمد كه با پيشنهاد هنري فورد به منظور افزايش راندمان در توليد خودرو پيشنهاد خط هاي توليد پيوسته يا كانتينيوس پروداكشن (continus production) را داد ، مورد استفاده قرار گرفتند .

براي فروش تسمه نقاله با ما تماس بگيريد.

كانواير كه يك كلمه انگليسي است و بصورت Conveyor نوشته مي شود ، آمده است . ريشه كلمه conveyor از كلمـــه Convey به معني حمل كردن مي آيد . كانواير ها بـــــا  نـــوار نقـــاله ها نقاط  مشترك زيادي دارند و وظيفـــه آنها براي انتقال مواد يا وسايل يا قطعات توليد شده از يك نقطه به نقطه ديگر است .

در خط هاي توليد استفاده ازنـــوار نقـــاله ها بهره وري و توليد را به شدت بالا ميبرد به طوري كه مواد و قطعات توليد شده به سرعت مي تواند از از يك نقطه به نقطه ديگر كارگاه يا كارخــانه انتقال پيدا كند ، اين تنها يكي از كاربردهاي نـــوار نقـــاله ها و كانوايـــر ها  مي باشد .

كاربرد تسمه يا نوار نقاله‌ها در صنعت

كاربرد نـــوار نقـــاله ها و كانوايـــر ها در جايي كه قرار است كــه محصول در معرض پروسس هاي توليد مانند قرار گرفتن در معرض حرارت به منظور خشك شدن استفاده ميشود ، و ممكن است اين پروسه  ممكن است براي شستشوي قطعات و مواد توليد شده باشد و حتي ممكن است كه ابزار يا قطعه اي را كه برش خورده است يا هر فرآيند ديگري كه روي آن صورت گرفته است را از يك نقطه به نقطه ديگر انتقال دهد و تمام اين مراحل توسط تسـمــه كانواير يا نوار نقـــاله‌ها انجام مي شود ، كه در ادامه توضيح داده خواهد شد كه استفاده از خطوط نوار نقاله‌ها در معادن توليد فراورده هاي معدني مانند سيمان ، سنگ و ….. چقـــدر راندمان توليد را افزايش خواهد داد .

از مزاياى نوار نقاله نسبت به ساير روش هاى انتقال مواد مى توان به موارد زير اشاره نمود:

  • افزايش راندمان
  • كاهش هزينه هاى سرويس و نگهدارى و هزينه هاى جابجايى
  • كاهش آسيب هاى اسكلتى عضلانى در كارگران در موقع بلند كردن و جابجايى كالاها
  • بوجود آوردن يك جريان انتقال پيوسته و قابل اندازه گيري كه مسئله انبار موقت قطعات را برطرف مي كند و هر قطعه اي را درزمان معيني به محل صحيحش مي رساند
  • جلوگيري از تماس انسان با محيط آلوده يا خطرناك مثل كوره هاي پخت رنگ و محيط هاي حاوي مواد سمي
  • كاهش جابجايي بي مورد ابزارها و نيروي انساني و روتين نمودن پروسه توليد؛حمل و نقل پيوسته مواد توسط نقاله باعث مي شود كه ما در هر زمان مقدار توليدي كالا يا ماده را درست داشته باشيم .نوار هاي نقاله از تجهيزات بسيار مهم جهت انتقال مواد جامد مي باشند. در اين تجهيزات ، مواد پس از تخليه مناسب بر روي باند، در فواصل طولاني و شرايط حتي نا مناسب محيطي از نقطه اي به نقطه ديگر منتقل مي گردند.
  • با بكارگيري نوار نقاله ها مي توان بسياري از مواد را به فضاهايي كه عموماٌ بلااستفاده هستند مانند زير زمين يا ارتفاع بالا (نزديكي سقف) حمل نمود .
  • نوار نقاله ميزان حوادث را كم كرده و از رفتن كارگر به نقاط خطرناك از نظر بلندي ارتفاع ، بدي هوا و … جلوگيري مي كند .

تسمه نقاله يا نـوار نقــاله‌ي لاستيكي

 تسمه نقاله‌هاي لاستيكي  يا نوار نقــاله لاستيكي از دو قسمت لاستيك و تار و پود ساخته شده است كه لايه بالايي و زيرين آن پلاستيك و داخل آن از تار و پود استفاده شده است . استفاده از تار و پود به منظور افزايش استحكام تسمـــه بكار رفته است در تمامي نقاله هاي لاستيكي قسمت بالا و پايين تسمه يا نوار نقاله لاستيك پوشانده شده است بيشتر كاربرد نقاله هاي لاستيكي در صنايع معدني ، سنگ ، سيمان و فلزات و صنايعي كه ارتباطي با مواد خوراكي ندارند مشاهده مي شود .

 تسمه نقاله‌هاي لاستيكي مي تواند در دو نوع ساده و آجدار باشد نمونه ساده براي انتقال مواد يكسان به كار ميرود و تسـمــه‌هاي نقاله لاستيكي آجدار بيشتر براي انتقال مواد معدني در كار در معدن ها استفاده مي شود.

 



 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۷:۰۱ توسط:سيامك موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :